wtorek, 25 lutego 2014

Ziemniaczane pączki - nie tylko na Tłusty Czwartek

Kto nie lubi pączków? Przyznam się, że przez kilka lat nie mogłam nawet patrzeć na te słodkości.
Wszystko już wróciło do normy i tradycyjnie w Tłusty Czwartek jakiegoś pączka na pewno zjem. Kto lubi robić domowe - temu przedstawiam przepis na pączki z ziemniaków. Wybornie smakują!
I - tak jak wspomniałam w tytule - nie muszą być jedynie na Tłusty Czwartek.


Składniki:

- 1kg ugotowanych ziemniaków
- 1kg mąki pszennej
- 1 szklanka oleju rzepakowego
- olejek (aromat) pomarańczowy
- 4 jajka
- 4 łyżki cukru pudru
- cukier wanilinowy
- kostka drożdży

Nadzienie:

- dowolna marmolada (w tym przypadku wieloowocowa)
- olejek (aromat) rumowy lub arakowy (kilka kropel!)

Wykonanie:

Ugotowane ziemniaki zmielić lub przecisnąć przez praskę. Polać olejem. Dodać mąkę, olejek pomarańczowy, jajka, cukier puder oraz cukier wanilinowy. Wymieszać.
Następnie dodać pokruszone drożdże. Wyrobić ciasto.
Formować pączki. (Najpierw robimy takie jakby placuszki z wgłębieniem na środku, do którego nakładamy marmoladę wymieszana z kilkoma kroplami olejku rumowego(arakowego) i zawijamy tworząc kulkę.

Smażyć na głębokim, dobrze rozgrzanym oleju do uzyskania złocistego koloru z każdej strony.

Jeszcze gorące posypać cukrem pudrem.









Po ostudzeniu pączki można zamrozić. Będą nadal bardzo dobre po rozmrożeniu.



Tłusty czwartek 2014


Mi smakuje!

                                                                                      Monika

10 komentarzy:

  1. O kurczę, ale mi smaczka zrobiłaś... Wyglądają cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobry ten przepis, jutro go wypróbuje i dam znać jak mi wyszło :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam ziemniaczane pączki - moja mama takie zawsze robiła:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hmm wyglądają smakowicie, w życiu bym nie pomyślała, żeby wpleść ziemniaki do tego :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio moja mama robiła te pączki z przepisu Ewy Wachowicz. Mi bardzo smakowały, są fajnie sprężyste i mięciutkie :))

    OdpowiedzUsuń
  6. moja mama robiła kiedyś podobne pączki, wydaje mi się, ze są bardziej pracochłonne niż tradycyjne.
    ale smacznie są :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Będę szczera..nigdy nie robiłam takowych, ale coraz bardziej mnie kuszą. A Twoje prezentują się wręcz znakomicie. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawe :) Spróbuję kiedyś zrobić :)

    OdpowiedzUsuń