piątek, 22 marca 2013

Prosta i szybka babka

Babka była pierwszym ciastem jakie w życiu zrobiłam. Do dziś od czasu do czasu lubię zjeść kawałek babki i popić ją szklanką zimnego mleka. Mój mąż mógłby ją jeść codziennie, więc jest ona u nas częstym gościem.

prosta babka przepis, najłatwiejsza babka świata


W tym poście zdradzę Wam mój przepis na bardzo łatwą babkę, która zawsze każdemu smakuje. I w sumie można by ją nazwać  "Najprostszą babką świata"


Składniki:

- 4 jajka
- 1 szklanka cukru
- 1,5 szklanki mąki
- budyń waniliowy
- 1 szklanka oleju
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- jogurt truskawkowy (mały kubeczek) /ja użyłam najzwyklejszego jogurtu truskawkowego z Biedronki 135g/
- aromat cytrynowy


Wykonanie:

Mąkę, proszek do pieczenia i budyń (prosto z torebki, suchy) przesiewamy do jednego naczynia.

W misce miksujemy jajka z cukrem na gładka masę . Dodajemy przesianą wcześniej mąkę(plus proszek i budyń) i wlewamy olej.  Miksujemy. Dodajemy jogurt i aromat.
Miksujemy na gładką masę. Przelewamy do formy / ja uprzednio formę smaruje olejem i posypuję bułką tartą/.

Pieczemy 30 minut w 180°C (termoobieg) lub 60 minut w 180°C (bez termoobiegu).


Na koniec posypujemy babkę cukrem pudrem (ale jak ktoś woli można czekoladą, gotową polewą, lukrem lub pozostawić bez niczego)


Mi smakuje.

                                                                                      Monika

8 komentarzy:

  1. Oj chciałabym spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  2. wow.. smakowicie wygląda! I fajny pomysł na bloga, mam nadzieję, że coś tu podpatrzę, bo mi się juz pomysły kończą. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak widzę babkę to od razu czuję święta Wielkanocne :)) ja niestety swoją ostatnio za bardzo podpiekłam :))

    OdpowiedzUsuń
  4. ale puszysta, robi wrażenie. lubię babki :)

    OdpowiedzUsuń