środa, 13 marca 2013

Węgierska zupa gulaszowa

Tą zupę miałam zrobić jeszcze zimą -tak dla rozgrzewki. Zima minęła, robi się cieplej, ale dobrą zupkę można przecież zjeść o każdej porze!

co na obiad, co ugotować na obiad, pomysł na zupę, prosta zupa,blog kulinarny, przepisy kulinarne,przepis na zupe węgierską


Z pomocą do jej zrobienia przyszła mi saszetka Pomysł na... Węgierską zupę gulaszową z Winiar. Bez tego też da się ją zrobić, ale skoro już była to ją dodałam.

co na obiad, co ugotować na obiad, pomysł na zupę, prosta zupa,blog kulinarny, przepisy kulinarne,przepis na zupe węgierską


Oczywiście ni byłabym sobą gdybym nie dodała czegoś poza składnikami wymienionymi na opakowaniu.

I tak do zrobienia Węgierskiej zupy gulaszowej potrzebujemy (z podanej ilość zrobiłam spory garnek zupy):

- mięso wieprzowe 500g (ja zrobiłam z łopatki)
- kilka ziemniaków
- 4 marchewki
- papryka (użyłam konserwowej i też jest ok)
- pietruszka korzeń
- seler - spory kawałek korzenia
- cebula
- koncentrat pomidorowy (2 łyżki)
- sól
- pieprz
- olej do smażenia


co na obiad, co ugotować na obiad, pomysł na zupę, prosta zupa,blog kulinarny, przepisy kulinarne,przepis na zupe węgierską


Wykonanie:

*Mięso pokroić na małe kawałeczki, podsmażyć na oleju, dodać pokrojoną w kostkę cebulę. Smażyć aż mięso będzie miękkie. Następnie wszystko przełożyć do garnka.

* Marchewkę, ziemniaki, seler i pietruszkę obrać, umyć i pokroić w kostkę. Dodać do garnka z mięsem. Wsypać zawartość większej części Pomysłu na... i zalać wodą (ok.2 litry). Dodać sól i pieprz do smaku.
Wymieszać i gotować do czasu aż warzywa będą miękkie. Od czasu do czasu mieszając.

* Paprykę pokroić w kostkę. Dodać do zupy. Wsypać zawartość mniejszej części saszetki Pomysłu na...Węgierską zupę gulaszową. Dodać 2 łyżki koncentratu pomidorowego. Gotować ok. 15 minut na wolnym ogniu od czasu do czasu mieszając.

I gotowe!

co na obiad, co ugotować na obiad, pomysł na zupę, prosta zupa, blog kulinarny, przepisy kulinarne,przepis na zupe węgierską

Mi smakowało...

                                                                                             Monika

12 komentarzy:

  1. Oo muszę zrobić, wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystko pięknie, tylko ja nie znoszę papryki, nie wiem skąd u mnie ta niechęć, ale każde danie, które ją zawiera, odpada na starcie. Ciekawa jestem, jak zupa smakowała by bez niej, ewentualnie czym można ją zastąpić.
    Bez papryki poproszę następnym razem! :) Cieszę się, że utworzyłaś tego bloga, lubię się inspirować gotowaniem innych ;)
    Weryfikacja komentarzy to tak tymczasowo, czy na stałe? Bo trochę utrudnia pisanie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Weryfikacja już wyłączona! Zapomniałam wcześniej to zrobić.
      Co do papryki to zastąp pomidorami, albo pieczarkami -też powinno być pyszne :)

      Usuń
    2. Taka wersja z pewnością będzie pasować mi znacznie bardziej, dzięki! :)

      Usuń
  3. Uwielbiam takie rozgrzewające zupki - są sycące i wartościowe :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Podziel się :D Apetycznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale smakowicie wygląda - cos wspaniałego ):

    OdpowiedzUsuń
  6. mi tez pewnie by smakowalo:)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja uwielbiam jednogarnkowe dania, bo to oszczędność czasu i ...zmywania :D
    Smakowite zdjęcie. Dawaj więcej jadła :D

    OdpowiedzUsuń
  8. muszę wykorzystać ten przepis na zupę, zdjęcia wyglądają obłędnie

    OdpowiedzUsuń