poniedziałek, 8 lipca 2013

Chłodnik (prawie) litewski

Zapewne w niejednym domu, w takim upale, na stołach króluje chłodnik - nie jest inaczej i u mnie.
Dziś padło na chłodnik litewski - dopisałam w tytule prawie, bo bez jednego składnika, którego Szanowny Mąż nie chciał. Tajemniczym składnikiem, którego nie dodałam było jajko. Reszta jak Pan Bóg, Unia Europejska i ulotka z Polopiryny przykazali.


Składniki:
- pęczek botwinki (ok. 400g)
- 2-3 małe buraczki
- pęczek rzodkiewek
- 1 średni ogórek szklarniowy lub 2-3 gruntowe
- pęczek szczypiorku
- pęczek koperku
- kefir 400ml
- jogurt naturalny 400ml
- 2 łyżki octu jabłkowego
- sól i pieprz

Sposób wykonania:

Botwinkę pokroić na drobne kawałki, buraczki pokroić w drobna kostkę lub zetrzeć na dużych oczkach, zalać szklanką wrzątku. Dodać 2 łyżki octu jabłkowego. Następnie dusić na wolnym ogniu ok. 10 minut.
Ostudzić.
Następnie dodawać drobno pokrojone rzodkiewki, ogórka, szczypiorek i koperek.
Całość zalać kefirem i jogurtem. Doprawić solą i pieprzem. Wymieszać i wstawić do lodówki na ok. 3 godziny.

I gotowe!











Ja nie zjem niczego, co jest z koperkiem, ale Mężowi smakowało.


                                                                                       Monika

9 komentarzy:

  1. ale narodbiłas mi ochoty na chłodnik...

    OdpowiedzUsuń
  2. ja dziś też zrobiłam identyczny :) Nawet przepis prawie dokładnie taki sam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm, ale smakowity chłodniczek! A ja uwielbiam koperek ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. kocham chłodnik! wygląda przepysznie :]

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo żałuję, że nie mam dostępu do botwinki więc robię oszukany chłodnik ;) który bardziej podchodzi pod barszcz czerwony, ale mam to w nosie ;)
    Pychota!

    OdpowiedzUsuń
  6. mmmm musiało być dobre c;

    OdpowiedzUsuń
  7. wygląda po prostu cudownie, ale smak mi narobiłaś.

    OdpowiedzUsuń
  8. Rewelka, nigdy nie jadłam, ale wygląda cudnie :)

    OdpowiedzUsuń